اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۲۱۶۰۹۱

ظریف: شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت‌های دو کشور بهره ببرند

ظریف: شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت‌های دو کشور بهره ببرند
وزیر امور خارجه گفت: اگر آمریکایی‌ها دوست ندارند یا نمی‌توانند از فرصت‌های تجاری و اقتصادی در ایران بهره ببرند، چه حقی دارند برای شرکت‌های جهان که می‌خواهند با ایران همکاری کنند بطور غیرقانونی مانع‌تراشی کنند؟
۲۳:۵۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
وانانیوز|

 محمدجواد ظریف، عصر پنچشنبه - یکم آذر - در نشست تجاری اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران و کنفدراسیون صنایع ایتالیا در این کشور حضور پیدا کرد.

در این نشست که جمعی از کارآفرینان ایتالیایی، معاون وزیر خارجه ایتالیا، رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و معاون اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ایتالیا و رئیس آژانس بین‌المللی‌سازی صنایع ایتالیا حضور داشتند، «الساندرلو» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط بازرگانی دو کشور، به حجم پنج میلیارد یورویی تجارت دو کشور که ایتالیا را شریک نخست تجاری در اروپا کرده، اشاره و ابراز امیدواری کرد که ایتالیا همچنان این جایگاه را حفظ کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران تاکید کرد: شرکت‌های ایتالیایی زمینه‌های خوبی برای کار در ایران دارند و با گذر از برخی مشکلات، می‌توان روابط اقتصادی و تجاری را حفظ کرد و گسترش داد.

ظریف نیز در این نشست به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برجام، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران بوده که در حال حاضر با قلدری دولت ترامپ و ایجاد مانع برای سایر کشورهای جهان مواجه شده است. اگر آمریکایی‌ها دوست ندارند یا نمی‌توانند از فرصت‌های تجاری و اقتصادی در ایران بهره ببرند، چه حقی دارند برای شرکت‌های جهان که می‌خواهند با ایران همکاری کنند بطور غیرقانونی مانع‌تراشی کنند؟ شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت‌های تجاری و اقتصادی عظیم دو کشور بهره ببرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی برای همکاری شرکت‌های دو کشور وجود دارد که در حال هموار کردن این راه‌ها از طریق اتحادیه اروپا یا همکاری‌های دوجانبه هستیم.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت مردم ایران به عنوان تنها پشتوانه و تکیه‌گاه کشور اظهار کرد: ما برجام را مذاکره نکردیم که به دنبال بهانه برای کنار گذاشتن آن باشیم، اما اگر مردم ایران احساس کنند سایر شرکای برجام نمی‌خواهند یا نمی‌توانند منافع آنها را تأمین و آن را به دولت منتقل کنند، این نظر برای ما محور تصمیم‌گیری خواهد بود و ما انتخاب‌های مختلفی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست چند تن از مدیران شرکت‌های ایتالیایی به طرح دیدگاه‌های خود و پرسش پرداختند که از سوی وزیر امور خارجه پاسخ داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین